GI-sallad till min älskling

Idag överraskar jag min köttälskande, GI-ätande älskling med en sallad skapad precis i hans smak. Just nu är han på väg hem, helt ovetandes om den kulinariska upplevelse som väntar honom.

1 portion, ca 15 min
8 rädisor, sköljda och skivade
en knippa färsk timjan, finklippt
3-4 skivor rostbiff, ihoprullade
7 cm Fuet, fransk korv, skivad
1/4 grönt äpple, urkärnat och skivat

några stänk citron
färskmalen pepparblandning (röd, vit, grön)

Skiva och lägg upp allt på ett fat så att det ser sådär fräscht ihopslängt ut. Strax före servering stänk över lite citron och ta några tag med pepparkvarnen.



Att ha lite kallskuret i kylen såhär års är praktiskt, både om man får spontanbesök och för att skämma bort sina nära och kära. Det är också gott att kunna improvisera lite till vardags. Bon apetit, mon amour!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0