Seger över snabbmaten

Härom dagen hade jag en ljus idé om vad vi skulle äta till lunch - jag köpte färdiglagad pyttipanna och tänkte att detta är enkelt och gott att både laga och äta.

Gissa vad?

Barnen avskydde det! Yippeee!

Nu dansar jag segerdans för att de inte tycker om industriellt producerad mat, även om den innehåller glutamat och annat som barn tydligen ska tycka om.

Allt jag kämpat för - att ge barnen en uppfattning om vad god mat är, att ge hela familjen nyttig och vacker mat och att alla ska vara glada och mätta med så lite tillsatser som möjligt - var i ett slag vunnet.

Tro nu inte att mina barn kräver sjötunga Walevska till middag. De konstrar med mat som alla andra barn, men att de mest konstrar med färdiglagat gör mig glad ända in i själen!

Hurra för hemlagat!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hemlagat är godast :D

2010-03-22 @ 20:21:50
URL: http://spjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0