Veckans meny

Nu är det dags att veckohandla igen och just när man sätter sig ner och ska hitta på en ny, inspirerande och varierande veckomatsedel så är det som att få skrivkramp. Man sitter och blåstirrar på lappen med alla dagar på. Just den här veckan är vi bortbjudna en dag och ikväll ska jag äta grillad kyckling med en massa grönsaker - ingen tillagning eftersom jag kommer köpa kycklingen färdig. Mmmm.

Örtkyckling med ugnsbakade potatisklyftor
Kantarellpaj
Biff Rydberg
Lax och äggröra på rågbröd
Clamchowder

Det känns som en lyxig vecka, men kyckling har vi redan i frysen, kantarellerna har min fantastiska mamma plockat (ta åt dig nu!) och jag tänker inte göra Rydbergaren på oxfilé utan på något annat gott nötkött eller vilt om jag hittar det.

På tal om vilt, är vildsvinskött något jag kan rekommendera. De lever vilt, har inga fiender och måste därför jagas av och det smakar himmelskt, vad mer kan man önska?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0