Aldrig mer chips! Eller magsalter...



När man har slutat med skräpmat mår man mycket bättre. Men man mår också mycket sämre när man väl äter skiten. Maken köpte hem chips och dip igår och vi satt framför tv:n och åt. Precis som vi gjorde ganska ofta när vi var nykära. Gott var det och påsen gick åt med rasande fart. Visst är det märkligt hur man inte kan äta skräp i ett lugnt tempo som man gör med kvalitetsmat?

Nåväl, idag sitter jag här och har en helvetisk halsbränna. Kroppen känns bakfull på ett sätt som jag sällan eller aldrig känt av alkohol. Äter jag för mycket socker blir det likadant. Tyvärr tillhör jag dem som har svårt att tacka nej till socker - chips blir ingen match, jag lovar! - och har fått lära mig att hantera det på flera olika sätt.

Aldrig sockrigt mellanmål, bara frukt, knäcke eller annat. Ska jag äta socker, går det bättre med socker i bakverk än i godis och läsk. Glas funkar också, men det är fortfarande inte bra. Mörk choklad funkar allldeles utmärkt, tack och lov! Är man chokladjunkie så är man...

Då blir man glad när det finns fler och fler ekologiska varor och kakor i butikerna. Kakor som inte har lika högt sockerinnehåll och som är utan tillsatser. Det gör mig glad en sån här dag, även om jag inte direkt känner för att äta just nu. Jag går helt enkelt tillbaka till den kost jag brukar äta och må bra av, så reder det sig. Hälsa skräpmatstillverkarna och läkemedelsföretagen det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0